صفحه اصلی
    |     ثبت نام

خواص آجیل | ایران بلاگ


تاریخ: 1397/10/11


تعداد بازدید: 125
آجیل : اگر بخواهیم تعریفی ساده از آجیل را داشته باشیم آجیل به مخلوطی از انواع خشکبار گویند که ازدیرباز جزو فرهنگ ایرانی بوده است و بسته به نوع سلیقه هر فرد آن را با یکدیگر ترکیب میکنند.

درلیست زیر می‌توانید برخی از خشکبار استفاده شده در انواع آجیل را مشاهده نمایید :

بادام درختی

بادام هندی

پسته

گردو

فندق

کشمش و... .

( کاربران میتوانند برای خرید هر کدام از این خشکبار یا خرید اینترنتی آجیل روی آن‌ها کلیک کنند . )

 

خواص آجیل

1 –منبع اصلی بسیاری از مواد مغذی

آجیل ها منبع اصلی بسیاری از مواد مغذی می باشند به گونه ای که در هر 28 گرم آجیل مختلط شامل مواد مغذی زیرمیباشد :

کالری: 173 گرم

پروتئین: 5 گرم

چربی: 16 گرم، 9 گرم چربی غیر اشباع

کربوهیدرات: 6 گرم

فیبر: 3 گرم

ویتامین E: 12٪ RDI

منیزیم: 16٪ از RDI

فسفر: 13٪ RDI

مس: 23٪ از RDI

منگنز: 26٪ از RDI

سلنیوم: 56٪ RDI

 

2 – فواید آجیل برای دیابت نوع 2 و سندروم متابولیک

جالب توجه است که آجیل میتواند یکی از بهترین خوراکی ها برای درمان دیابت نوع 2 و سندروم متابولیک که به شدت با یکدیگر در ارتباط هستند ، باشد .

مطالعات نشان می دهد که خوردن آجیل ممکن است استرس اکسیداتیو، فشار خون و سایر نشانگرهای بهداشت را در افراد مبتلا به دیابت و سندرم متابولیک کاهش دهد . طبق همین مطالعه 12 هفته ای کنترل شده افرادی که به این سندرم مبتلا بودند، هر روز 25 گرم پسته را دوبار خوردند و به طور متوسط  کاهش 9 درصدی فشار خون آن‌ها مشاهده شد .

 

3 – کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته با خوردن آجیل

با توجه به نوع آجیل به دلیل دارا بودن چربی های غیر اشباع ، اسید های چرب امگا 3 و دارا بودن فیبرمی‌تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، سکته و کلسترول مضر خون را کاهش دهد .

طبق نتایج ارائه شده توسط سازمان غذا و دارو (FDA)  مصرف روزانه 42گرم از انواع آجیل مانند : پسته ، بادام ، گردو ، فندق و بادام زمینی می تواند خطرات احتمالی به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد .